Kenapa saya pilih RM 1 juta untuk isteri & anak2??

Salam,

Tajuk di atas adalah berkaitan hasil perbualan saya dengan seorang peserta Takaful yang ingin mendapatkan plan RM 1 juta bagi keluarganya jika ditakdirkan suatu hari nanti beliau hilang upaya kekal disebabkan meninggal dunia / lumpuh !

Proposal awal saya mencadangkan RM 500 000 bagi basic coverage beliau dan RM 500 000 bagi dana Penyakit Kritikal.

Ini adalah jawapannya :

=======================================================================================

Selepas baca artikel sdr di blog ini ( sila klik disini ) , hati saya terbuka untuk melindungi keluarga saya dengan RM 1 juta walaupun pada asalnya tuan menyarankan agar saya mengambil perlindungan RM 500 000. 

“Bagi saya, mati hanya sekali, lumpuh hanya sekali dan mendapat sakit kritikal paling banyak sekali atau pun dua kali dalam seumur hidup kita.” 

“Saya kecewa dengan agen2 insurans / takaful yang hanya menawarkan RM 50 000 – RM 100 000 bagi coverage takaful mereka sedangkan bagi saya , nilai ini hanya cukup untuk saya guna dalam tempoh 1 – 2 tahun shj. Selepas itu, saya terpaksa mengemis meminta sedekah ataupun isteri saya ( seorang warga asing ) terpaksa keluar bekerja. Dengan apalah isteri saya boleh bekerja ? Nak dapat gaji RM 5000 sebulan ? Jauh sekali..habis2 mungkin isteri saya boleh kerja kilang dengan gaji RM 1000 sebulan. Bagaimana nak menyara saya ( yang sedang lumpuh ) dan anak – anak saya ? Kalau beliau balik negeri asalnya ? Tinggalkan saya keseorangan ?” 

“Walaupun saya tidak mungkin menjadi JUTAWAN hanya dengan menyimpan RM 500 sebulan ( selepas 20 tahun ),  tetapi saya TAHU di dalam akaun TAKAFUL saya, sudah siap sedia RM 1 juta untuk diwariskan kepada isteri / anak, jika saya ditakdirkan sudah HILANG UPAYA untuk BEKERJA seperti apa yang saya buat sekarang ini.”

Bagi saya, jika esok saya ditakdirkan lumpuh disebabkan saya jatuh motor ketika ke tempat kerja, sudah ada RM 1 juta dalam bentuk cek yang sedang menunggu utk diberikan kepada keluarga saya…. 

“Jika esok saya disahkan doktor mengidap penyakit jantung…saya sudah tidak perlu bekerja lagi…kerana hidup saya selepas itu akan penuh dengan aktiviti pergi ke hospital, mencari ubat2 kampung, masuk hospital, dan selebihnya berehat…….tak mungkin bagi saya utk bekerja seperti biasa…..tapi…saya akan rasa lega kerana saya sudah memiliki RM 1 juta dalam akaun bank , hasil dari caruman yang saya buat setiap bulan bersama takaful…..”

===================================================================================

Hidup ini ada 2 senario….sama ada anda hidup terlalu lama, atau pun mati terlalu awal….hidup terlalu lama dari sekarang, anda mempunyai 20-30 tahun utk fikirkan bagaimana untuk generate income /simpanan hari tua….tapi jika mati terlalu awal, ia datang tanpa diundang, tanpa anda dapat hidu kedatangannya, tiada cara anda nak bina RM 1 juta dalam tempoh 6 bulan melainkan anda TERPAKSA mencarum bersama TAKAFUL…….

Perbualan saya dengan beliau berlangsung hampir 1 jam dan saya sangat kagum dengan perancangan beliau untuk melindungi keluarga dari segi bencana kewangan.

Maa Takaful Plan

Bagaimana dana RM 1 juta ini boleh generate INCOME TAHUNAN secara konsisten kepada keluarga anda ? Anda hanya perlu simpan RM 1 juta ini di instrumen pelaburan dijamin modalnya seperti Tabung Haji / ASB / Unit Trust berisiko rendah dengan anggaran pulangan tahunan 6-7%. Setiap hujung tahun, anda boleh menikmati dividen antara RM 60 000 – RM 70 000. Ini lah pulangan tahunan yang menggantikan gaji suami anda yang telah hilang!

Anda diluar sana boleh juga menyimpan seperti cerita di atas. Dari RM 100 000 – RM 1 juta, anda WAJIB dapatkan PROPOSAL HARTA WARISAN dari saya. SMS 017 427 6046 dan isi borang di bawah :

~ by alibara on March 31, 2013.

2 Responses to “Kenapa saya pilih RM 1 juta untuk isteri & anak2??”

  1. tiap tiap bulan berapa kena bayar

Leave a Reply

 
